dimecres, 29 de febrer del 2012

Thomas Alva Edison

Aquest matí, entre plecs i falles, hem parlat de Thomas Alva Edison (1847-1931) com a un dels inventors més reconeguts de la història, juntament amb Leonardo da Vinci, especialment per la gran quantitat d'invents que va crear.

Doncs bé, se li reconeixen més de 1000 invents, la major part relacionats amb l'electricitat. El seu invent més conegut és el de la bombeta elèctrica, tot i que ell no la va crear, sinó que la va perfeccionar i va allargar el temps d'il·luminació a partir d'un canvi en el material del que estava fet el filament interior que donava la llum a la bombeta.


Un altre invent important, va ser el fonògraf, un aparell capaç de reproduir sons (seria com els actuals MP3) però amb un aspecte i un funcionament mooooooooolt diferent.

I finalment, un vídeo (curtet) on s'expliquen detalls interessants de la seva vida i dels seus invents:

5 comentaris:

  1. és interessant i el video m'ha agradat i sobre tot aixó: LA SORDEZ GUARDÓ MI TRABAJO,PARA NO ESCUCHAR OPINIONES INÚTILES QUE SOLO ME DESVIARIAN, Y ME ENSEÑÓ A OÍR LA VOZ DEL INTERIOR.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, el que confia en les seves possibilitats sol arribar lluny.

      Elimina
  2. M'agradat molt el vidío Joaquim cuntas coses a descubrit !!!!!!!!!
    Si a mi tanbé m'agradat molt lo que a dit de: A SORDEZ GUARDÓ MI TRABAJO,PARA NO ESCUCHAR OPINIONES INÚTILES QUE SOLO ME DESVIARIAN, Y ME ENSEÑÓ A OÍR LA VOZ DEL INTERIOR.

    ResponElimina
  3. A mi tambe m'ha agradat aquesta frase:A SORDEZ GUARDÓ MI TRABAJO,PARA NO ESCUCHAR OPINIONES INÚTILES QUE SOLO ME DESVIARIAN, Y ME ENSEÑÓ A OÍR LA VOZ DEL INTERIOR.

    ResponElimina
  4. m'agradat molt el video esta molt i m'agrada aquesta frase A SORDEZ GUARDÓ MI TRABAJO,PARA NO ESCUCHAR OPINIONES INÚTILES QUE SOLO ME DESVIARIAN, Y ME ENSEÑÓ A OÍR LA VOZ DEL INTERIOR.

    ResponElimina